17 smittet med vanedannende SSC-virus

Special Saloon Car ser allerede på nuværende tidspunkt ud til at få et stærkt comeback i dansk motorsport i denne sæson. Næsten 20 kørere har tilmeldt sig sæsonen – og flere er på vej.

De sidste par uger er tilmeldingerne strømmet ind, og formand for Kørerforeningen Special Saloon Car, Christian Siepmann, glæder sig over den store opbakning til klassen:

– Vi oplever en stor interesse for klassen efter introduktionen af det nye tekniske reglement. Med så mange spændende kørere og biler kommer vi til at lave et godt show på de danske baner – præcis som klassen er kendt for, siger Christian Siepmann.

Blandt de mange tilmeldinger er både gamle kendinge og nye interessante navne – for ikke at glemme kombinationen af gamle kendinge i nye biler. Således har Gunnar Lisby Kjær skiftet sin Lamborghini Huracan Super Trofeo ud med en Ginetta LMP G58; en mellemting mellem en LMP2 og LMP3-prototype, som er den første af sin slags på dansk asfalt.

Ginettas opdaterede LMP G58 får dansk banedebut i SSC. Foto: Lisby Racing

– Det er en vildt spændende bil, Gunnar har hentet hjem, og det viser også hvor alsidigt et reglement, vi har i klassen. Der er plads til alt fra det ambitiøse garageprojekt til fabriksbyggede GT- og prototyperacere, og alle får jævnbyrdig konkurrence, fortæller Christian Siepmann, der er i dialog med flere kommende SSC-kørere:

– Vi har løbende dialog med nye kørere, og lige nu har vi fem-otte nye kørere, som kommer til at melde sig ind i klassen. Det bliver spændende at se startlisten til det første løb!

En anden af klassens tilbagevendende kørere arbejder på højtryk for at gøre sin nye bil klar til sæsonstart:

Sådan kommer Brian Mikkelsens nybyggede Nissan 350Z GTR til at se ud.